Sykle fra Nordkapp?

Mårn i måsan!

Da er det på tide med en liten oppdatering fra Oslo! Her går det i praksisstudier på Aker Sykehus, jobb og trening. Det er mye å gjøre for tiden. Men innimellom sprøytestikking og joggeturer har jeg et lite dillemma som stadig surrer rundt i bakhodet mitt. Vil jeg rekke å avslutte praksisperioden min til den 10. juni, eller er enden på visa (eller starten på eventyret) at jeg må sette meg på sykkelen i nord og tråkke til krampa tar meg for å nå igjen de andre to? Praksisperioden varer egentlig til den 23. juni, men jeg har foreløpig (ved hjelp av ganske heftig overbevisning) fått klarsignal på å få jobbe inn noen dager, og avslutte den 16. Men målet er så klart å få pressa det ned noen dager til. Alt for at de tre frøknene kan stå sammen på Nordkapp!

Uansett nærmer avreisen seg med stormskritt, og det er rart å tenke på at det er under 2 måneder igjen. Selv om vi alle har våre tanker om turen, er det vanskelig å si hvordan den vil bli. Det er mye uforutsett som kan skje på en slik tur. Personlig har jeg opptil flere ganger hatt noen forholdsvis heftige drømmer om slåsskamper med ulv. Jeg føler ikke at akkurat dette er noen reell frykt, men det er best å være forberedt på det meste, sier nå jeg.

Dessuten har jeg startet oppfeitinga, viktig å ha litt ekstra spekk å ta av. Det finnes mange måter å gjøre dette på, min metode er ganske enkelt bare å være svært lite kritisk i forhold til hva jeg putter i meg. Sjokolade til frokost er så klart en soleklar vinner.

Vi har begynt innsankingen av utstyr, det er mye som skal på plass. Klær, sko, mat, soveposer, fiskeutstyr og tusen andre ting. De største oppgavene som gjenstår nå er å skaffe mat, samt å pakke depoter. Jeg ser fram til den dagen vi står der (forhåpentligvis sammen alle tre), med sekken på ryggen, godt inngåtte Alfa-sko på beina, skyhøye forhåpninger og motivasjon til tusen, klare for tur. 

Nå har endelig våren og sola kommet til vårt langstrakte land, og lengselen etter å komme seg ut på tur blir større og større for hver dag som går. Motivasjonen er på topp, med andre ord!

God påske folkens, kom dere ut på tur :)

Merethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar